کد خبر : 1292
تاریخ و زمان ارسال : 1393/03/10 - 13:47:53
تعداد بازدید : 1988
شرافت خانوادگی، سرمایه جاودانی، جوهره انسانی، نشان ها و مدال های نسلی امور زندگی برای جریان طبیعی و روان مستلزم آن است . نیاز های مادی و معنوی آن برآورده شود. تحقق این روال طبیعی با کارکردن ، به سرانجام مقصود می رسد. تداوم زندگی با کار و تلاش ، با موضوعاتی در ارتباط است، که توجه به هر کدام از آنها خالی از لطف نیست .

بنام خدا

بهشهر ،شهر کاروتلاش ، شهری دارای ارزشهای ، انسانی الهی:

شرافت خانوادگی، سرمایه جاودانی، جوهره انسانی، نشان ها و مدال های نسلی

امور زندگی برای جریان طبیعی و روان مستلزم آن است . نیاز های مادی و معنوی آن برآورده شود. تحقق این روال طبیعی با کارکردن ، به سرانجام مقصود می رسد. تداوم زندگی با کار و تلاش ، با موضوعاتی در ارتباط است، که توجه به هر کدام از آنها خالی از لطف نیست .

1- نقش کارکردن در زندگی

2- مهمترین عارضه از دست دادن کار

3- جامعه امروز و موانع کارکردن

4- جامعه امروز بهشهر و پشتوانه های ایجاد اشتغال و کار

4-1. جوانان و نوجوانان سال 57

4-2. قدر دانی جامعه از کسانی که تلاش آنان موجب ایجاد محیط های کسب و کار می شود.

4-3. وجود نگاه خوب کارآفرینان نسبت به ایجاد محیط های کسب و کار

4-4. حضور نوجوانان و جوانان سال 93 با تحصیلات عالیه

4-5. ارث های باقی مانده از اجداد

4-6. فعال شدن وقف های انجام شده

4-7. آزاد شدن زمین های محبوس شده بانک زمین

4-8. رسیدن به این نظر که برای کارکردن نباید منتظر دیگران بود .

4-9. و . . . .

5- موانع ایجاد کسب و کار

کار بیکاری

تعریف کار (در فرهنگ فارسی معین) ( ایبا شغل عمل ) آنچه از شخصی یا شئی صادر شود آنچه که کرده شود. فعل عملشخص پیشه صنعت هنر امر- شان رفتار کردار .

تعریف بیکار (در فرهنگ معین) (بیکاره) کسی که کاری ندارد، بیشغل، بی پیشه، انکه منصب و مقامی ندارد.

تعریف کار، بیکاری در نزد کسانی که در گذران سال های عمر آنرا تجربه کرده اند؟

کارکردن جوهر ه انسان است .کارکردن بزرگترین تفریح است. کارکردن میراث و شرف خانوادگی است. کارکردن حرکت کردن در مسیری از زندگی است. که گنج زندگی دست یافتنی می شود . بیکاری : دردناک ترین رنج زندگی است. بیکاری، انسان های توانمند را از داشتن اختیار ساقط می کند. نیروی عظیم و توانمند، بی جهت و بی هدف در جامعه در جریان است . حاصل آن چیزی بجز تخریب خوبی ها نخواهد بود.

1- نقش کارکردن در زندگی

از سنت های خوب زندگی این است . کسانی که در اموری برتر دیگران هستند، به آنان، نشانه ها و علائم هایی داده می شود . مورد تشویق قرار می گیرند . بطور مثال کسی که درس می خواند . برای هر سطح باشد . مدرکی داده می شود. که نشان از توانمندی تا آن سطح است، کسی که دیپلم دارد، سطح اش مشخص است، کسی که دکترا، استادیار و یا پرفسور است سطح آن مشخص است. یا بطور مثال به قهرمانان و پهلوانان مدال های طلا، برنز، نقره، داده می شود. که سطح توانایی هایشان معلوم باشد. در متن جامعه در خصوص افرادی که با کارو تلاش از راه درست زندگی را پیش می برند، مدال ها، نشان ها ، داده می شود . تکر یم ها می شود . مشخص می کند . چه انسان های شریف و بزرگی در این عرصه وجود داشته و دارند.

کارو تلاش، دارای علائم پر افتخار، جوهره انسانی، مدال ها و نشان های نسلی، سرمایه جاودانی، شرافت خانوادگی است. مدال و نشان هایی که نسل به نسل ، سینه به سینه ،منتقل شده و می شود.

هزاران ، هزار انسان ،در سطح کره زمین ،با کار و تلاش خود زندگی می کنند . آیا در عرصه زندگی آنان مستحق مورد افتخار بودن نیستند...؟؟......... چرا هستند . بزرگترین پاداش کسانی که اهل کار و تلاش بوده اند . باقی ماندن اندیشه ، عمل کار و تلاش ، در نسل های متوالی خاندان این افراد است. خیلی ها کار کردن و تلاش کردن را ، شرافت خانوادگی ،می دانند . چرا چون اطلاع دارند، پدر، پدر بزرگ، پدر پدر بزرگ و ... مادر و والدین او اهل کار و تلاش بوده اند . و به این سرمایه جاودانی خویش دسترسی دارند.

اما مراسمی، یا جشنی که با صدای بلند ، از مجموعه های تقدیر و تشکر شود . وجود دارد، بلی وجود دارد .

بیشتر تشویق، تمجید، و تکریم اهل کارو تلاش ، در متن و بدنه جامعه ،توسط نهاد شریف روحانیت ، صورت گرفته است. تکریم و احترامی :که تا کنون هیچ جایگزینی برای آن پیدا نشده است.

2- مهم ترین عارضه از دست دادن کار

شناخت افراد توانمند جامعه با علامت ها، بزرگ داشتن، منزلت اجتماعی، قدرت و ثروت میسر است.

قله های که سال های عمر صرف فتح آن می شود . ثروتی نشانه توانمندی فرد است . که از راه کار و تلاش به دست آید . اصلی ترین انگیزه کارکردن بدست آوردن پول یا ثروت است . که امور زندگی گردش داشته باشد . آرامش زندگی فرد یا افراد حفظ شود. اگر با کار کردن فرد یا افراد پول بدست می آورند . در مقابل آن با بیکاری مهم ترین عارضه ای که به فرد یا افراد وارد می شود . از دست دادن در آمد و پول برای خرج زندگی است.(از دست دادن درآمد)

3- جامعه امروز و موانع کار کردن : یکی از دلایل وجود بیکاری نوجوانان و جوانان سال 57 هستند؟ عجب!! چطور؟ ؟؟

انصافا و حقیقتا این نسل از بهترین های تاریخ زندگی در سرزمین ایران بزرگ بوده و خواهد بود .

نوجوانان و جوانان سال 57 این افتخار بزرگ برای همیشه تاریخ به همراه خود دارند. که از اعتماد صد در صد والدین خویش بهره مند بوده اند . با مشکلات والدین خود پنجه در پنجه همراهی داشتند .

آیا تا به حال فکر کرده اید ؟؟ تحمل مشکلات توسط فرزندان ، والدین آنان چه رنج و عذابی را تحمل، و چه خون دل ها که خوردند. بواسطه همین همراهی بیشترین ، اخلاق ، رفتار، اعمال و خلق و خوی والدین خویش را نیز به امانت در نهاد و سرشت خود دارا می باشد. پاداش تحمل سختی ها، تلاش و کار برای گذران زندگی، بودن در کنار والدین بوده است. و طوری زندگی را طراحی و هدایت کردند . که ما ها احساس کنیم، که قوی ترین موجودات روی کره زمین هستیم . این مشکلات هست که یکی یکی در مقابل ما شکسته و محو می شود .

اما ما نوجوانان و جوانان سال 57 چه می کنیم؟

اول هزینه های زندگی ، فرزندانمان را هر طور که باشد تامین می کنیم . در تامین این هزینه ها کمکی از آنان در خواست نمی کنیم . با درگیر کردن هرچه بیشتر خود ، برای پول در آوردن از آنان دور می شویم . با نداشتن آنان کنار خودمان آنان را مجازات می کنیم، مغروریم .فکر می کنیم ، که اگر از مشکلات و گرفتاری هایمان مطلع شوند . درجه ای از درجات ماکم کی شود.

حتی نمی دانبم ، حاصل سال عمر برای کسب مال را چگونه به آنان انتقال بدهیم .تا امکاناتی باشد . برای زندگی بهتر آنان .توجه داشته باشیم . اگر بالاترین ثروت ها را جمع کنیم . به حساب شخصی آنان واریز کنیم، اما راه چگونه استفاده کردن درست را ، به آنان انتقال ندهیم بزرگترین ضربه را به دست خودمان به آنان وارد کرده ایم . یکی از اصول درست ، برای مفید بودن سرمایه برای آیندگان ، مشارکت آنان در بدست آوردن آن ، در حال حاضر است.

راحت هزینه های آنان را تامین نکنیم . تعریف و تمجید و تشویق، همراهی خود را با آنان در اموری صرف کنیم . که آنان با دست خودشان ، هزینه های خویش ، را تامین کنند.

سرمایه ای که بواسطه تلاش، کار، رنج و مشقت فرزند بدست آید .برکت اش از مال و منال والدین بیشتر است . به جوانان و نوجوانان سال 93 اعتماد کنیم . آنان را درگیر کار و تلاش کنیم، کارکردن بهترین راه برای پیدا کردن مسیر درست زندگی است. یکی از راز و رمز های زندگی در محو بیکاری این است . کسانی که اهل کار و تلاش و کوشش بوده اند . بواسطه تلاششان نگذاشتند ، بیکاری بر جامعه و متن جامعه غلبه پیدا کند . به والدین خود سلام و درود بفرستیم . پیرو آنان در این مسیر زندگی باشیم . با دلی قرص و سینه های ستبر بیکاری را، بیکاری را، بیکاری را از خانواده ها بیرون کنیم .

(( جامعه امروز بهشهر و پشتوانه ها ی ایجاد اشتغال و کار))

4-1 یکی از نشانه های امید و توانمندی همشهریان گرامی بهشهری (جوانان و نوجوانان سال 57) آن است .که خرج و مخارج غالب و اکثریت ساکنین این شهر ، از راه کار و تلاش بدست می آید . این غالب بودن اندیشه کار و تلاش ، بعلت وجود محیط های کار فراوان، منابع : مثل زمین، آب، خاک، نور خورشید و تاکید بزرگان معنوی برگردش زندگی با کار و تلاش بوده است. همچنین در اندیشه اکثریت همشهریان ما دست دراز کردن ، برای کسب مال و گذران زندگی ، با آن یک عمل ننگین است . افتخار و غرور بسیار از همشهریان عزیزما این است . سال های عمر طی شده است . اما به لطف خدا گرفتار این موضوع نشده اند. حتی در وضعیت فعلی ، که بیکاری مشکل بزرگ شهر ماست . قریب اتفاق در خواست ها، در خواست کار است. که با آن امور زندگی گردش داشته باشد.

چنین اندیشه غالبی ، بدون هیاهو در روح و روان شهر جریان دارد .کسانی که تلاش می کنند ، محیط هایی را ایجاد کنند . کار کردن حیات داشته باشد . اگر حس کنند . ایجاد این طبع بلند وجود، چهره های بدون شرمندگی، گوشه ای از نتیجه کار آنان است. آیا بیکاری خود بخود از این شهر بیرون نمی رود. کارآفرینان عزیز، بزرگوار بهشهری ، بهشهر ، اکنون چشم های منتظر کار زیادی دارد. همان طور که در طول زندگی ، بزرگان ما این انتظار را بدون پاسخ رها نکرده اند . اکنون امید منتظران کار به شما است .

4-2 قدر دانی جامعه ، از کسانی است ، که تلاش آنان ،موجب ایجاد محیط های کسب و کار می شود؟

چطور: ؟؟؟ بهشهر در گذشته و تا حدودی در حال حاضر ، بعلت وجود کار خا نجات فراوان ، شهر تلاش و کوشش و کار محسوب می شود. کارگران عزیزی نقل می کنند . هر وقت که سفره خانه را پهن می کنیم .به کسانی که باعث شدند که این کارنجات احداث شود دعا می کنیم. درست است که خدا روزی رسان است . اما این نعمت بدست این عزیزان به سفره ما وارد شده است . می فرمایند : 30 سال در کارخانه چیت سازی، بهپاک، و . . . کارکردیم . از تلاش خودمان روزی به خانه خود آوریم، اکنون بیش از 15و 20 و 30 و. . . سال بازنشسته شده ایم . حقوق بازنشستگی می گیریم . ممنونیم از کسانی که باعث شده اند . 45-50-60 سال نزد فرزند و همسر شرمنده نباشیم . تا زنده هستیم . دعا گوی آنان هستیم.

4-3 وجود نگاه خوب کارآفرینان ، نسبت به ایجاد محیط های کسب و کار

محیط کاری در سطح شهرستان بهشهر با توجه به شرایط فعلی فعال است . اما این فعال بودن این محیط کار ، به ضرر مالکان مجموعه های اقتصادی است .

شاید پرسیده شود ؟؟ برای چه این محیط کسب و کار با توجه به ضرر و زیان فعال است؟ کارآفرینان همزمان با اینجا ،در جای دیگر روی موضوعی دیگر سرمایه گذاری می کنند. چنان سود ی حاصل آن مجموعه ها می شود . که تمام این ضرر و زیان را جبران نموده است . کار آفرینان در بهشهر این وسعت روزی ، را به این کارخانه ها به ظاهر ضرر ده می دانند. که روزی ، 200 خانواده ، از آن تامین می شود . باید این مجموعه فعال باشد . تا خیر و برکت از مجموعه ها خارج نشود.

4-4 حضور نوجوانان و جوانان سال 93 با تحصیلات عالیه

یکی از موانع کارکردن وجود نا هماهنگی بین تحصیلات عالیه نوجوانان و جوانان سال 93 و محیط های کسب و کاری که موجود است می باشد؟

اگر از این بُعد به این مساله نگاه کنیم .مجموعه توانمندی روبروی خود داریم . که با تلاش و زحمت فراوان مدارج بالای علمی را گذرانده اند . اما هم سطح با آن، فضای کسب و کار نیست . یا امکانات ان موجود نیست . اجباراً و عمداً در گروه بیکاران قرار می گیرند.

نیروی توانمندی مسلط به علم حاضر است . ولی افکار پذیرش شده برای کار وجود ندارد

بطور مثال :

علم کامپیوتر تمام شئون زندگی را دچار تغییر و تحول خواهد کرد . هر آنچه که در دنیای واقعی وجود دارد، وارد دنیایی می شود .که دنیای مجازی نام دارد- اگر بررسی کنیم ،شرایط ایجاد فضای کسب وکار در فضای مجازی و امکانات لازم آن در داخل ایران فراهم است. اما افکاری که حمایت کند این عرصه برای کار آفرینی فعال شود وجود ندارد.

نوجوانان و جوانان مسلط به علوم کامپیوتری : لطفاً این علم را به زبان بسیار ، بسیار ، بسیار ساده ، برای همه شرح و بسط دهید. خطراتی را که ممکن است . تهدید کننده باشد . شناسایی کنید. که کمک بزرگی برای ایجاد کسب و کار است.

دسترسی به اینترنت یعنی ، دسترسی به انسان های بی شماری که می توانند . مخاطب شما قرار بگیرند . این توانایی مردم است. که بتوانند روی افراد بیشتری تأثیر فکری فرهنگی اخلاقی، اقتصادی داشته باشند.

نوجوانان و جوانان سال 93 شاید بگوئید. که هیچ چیز نیست .دستانمان................. خالی است . به شماعرض می کنم. کسی را داریم .که پناه بی پناهان است . می فرماید : اگر تو یک قدم بردار ی من ده قدم برای تو بر می دارم . با امید به او حرکت کنید، تا معجزه حرکت برای کار و تلاش تبدیل به رویایی واقعی شود.

در سرزمین ایران عزیز این شکوه پا برجا ،، قلب های مهربانی ،، وجود دارد . که نیاز به تلنگر شما عزیزان دارد.

قلب های مهربانی ،که هنوز انگیزه ایجاد فضای کسب و کار در آن عزیزان روشن نشده است. شما عزیزان آنچنان عزیز و دوست داشتنی هستید. حرکت شما، آن ،، قلب های مهربان ،، را دعوت به میدان داری ایجاد اشتغال و کار می کند.

شاید بگویید مگر ممکن است؟ بلی ممکن است.

به زندگی بسیاری از جوانان و نوجوانان سال 57 دقت کنید، اکثریت این عزیزان با دستان خالی با توکل به خداوند بزرگ ، سختی ها و مشکلات را تحمل، و زندگی های موجود را مهیا کرده اند. که با تلاش خود چرخ زندگی را به حرکت در می آورند. لازم است. که شما خوبان نوجوانان و جوانان سال 93 ،سر از مشکلات آنان (نوجوانان و جوانان سال 57) در بیاورد. اطمینان دارم که با .روحیه...............، جوانمردی که در وجود جوانان ونوجوانان 93 است . (یا همان نام فردین بازی که برای اینکار انتخاب کرده اید ) راهی برای حل بیکاری خود پیدا خواهید کرد.

4-5 ارث های باقی مانده از اجداد

از اموری که پشتوانه های مهم زندگی خانواده ها است . در جایگاه خودش قرار ندارد- ارث های باقی مانده است. مال و اموالی که بعضی از آنان بعد از قرنی به دست صاحبان واقعی خود ش نرسیده است.کوچکترین عارضه این کار ایجاد کدورت. و دوری خانواده از هم است. اگر این پشتوانه بزرگ و سرمایه عظیم برای صاحبان آن نقش واقعی آن شرح و بسط داده شود . با پرچم های بخشندگی و سخاوت در این عرصه میدان داری شود . می دانید که چه سرمایه عظیمی برای ایجاد اشتغال و کار مهیا می شود. پشتوانه ای که نیازمند به بزرگتر ها است . که بزرگتری کنند و شانه های خویش را زیر بار این مسئولیت سنگین تکیه گاه کنند . از حسن های بزرگ حل مشکلات ارث در خانواده این است. که اتحاد، وحدت ، هم بستگی به خانواده های کارآفرین برمی گردد. خانواده های که در محو بیکاری و ایجاد اشتغال در نسل های متوالی نقش اساسی و بی بدیل داشته و دارند.

و شهر عزیز بهشهر از این نوع توانمندی بسیار بهره مند است. محله های بزرگ فراش محله گرجی محله - نقاش محله ، گواه سند این موضوع مهم است. کافی است .خانواده بزرگ این محلات که سال ها سال در بخش های کشاورزی دامداری علم آموزی ، صنعت راه ساختمان و ... بودند در این بخش ها بیشتر فعالیت کنند. اولین گام را برای حل مشکلات ارث و میراث خانواده بردارند. کسانی که نفوذ کلام واقعی برای حل این مشکل دارند، با همین وضعیت موجود هم کارآفرینان برجسته بهشهری هستند.

4-6 فعال شدن وقف های انجام شده

از بزرگترین نعمت هایی که خداوند به همه انسان هدیه داده است. داشتن خانواده است. جمعی که با رسیدن به مفهوم واقعی وفادار بودن تشکیل می گردد. وفاداری که ثمره آن گل های محبت و مودت شکوفا می شود . رفتار های نیکی چون بخشش و سخاوت زندگی جاودانی را رقم می زند . عزیزان ما که در کنار ما نیستند ، اسیر خاکند ، اما مهر ومحبت شان را از ما دریغ نکرده اند . جلوه ای از این مهر و محبت وقف هایی است . که از خود به یادگار گذاشته اند . اکثریت قریب به اتفاق این وقف ها، مال و اموال است ، که خیرات شود . به متن واقعی آن رجوع کنیم . در می یابیم که تاکیدات آن است .که محیط های کسب و کار ایجاد شود . از درآمد حاصل از آن صرف امور خیریه شود . پشتوانه عظیم مالی که فعلا در مسیر واقعی نیست ، حجم عظیمی از آن بلا استفاده است . این عرصه ، عرصه ای است که نیازمند به بزرگتری کردن بزرگتر هاست . مخصوصا بزرگان معنوی ، که خانواده های معتقد به این اعمال ، تمام کارها را ، با راهنمایی این عزیزان ، انجام می دهند . در این عرصه نیز الگو و اسوه دیگران همشهریان عزیز بهشهری هستند . اما موانعی موجب شده است ، که این عرصه قابلیت وافعی خود را ایفا نکند ، رفع موانع این بخش ، سرمایه های عظیمی را در بخش ایجاد محیط های کسب و کار ایجاد می کند . همان طور که تاکنون در خانواده ها سرمایه ایجاد اشتغال و کار بوده است . که با تغییرات زمان نتوانسته در شرایط جدید نقش ایفا کند . با تعریف وقف های انجام شده ، قرار گرفته در شرایط جدید ، این شور و شوق ایجاد کار و تلاش . جوانه های متعدد خواهد داشت .

4-7 آزاد شدن زمین های محبوس شده

برای هر کار نیاز است یک مکان وجود داشته باشد تا روی خاک آن امکانات ، وسایل ، تجهیزات کار و تلاش فراهم شود . یکی از پشتوانه های بزرگ ایجاد محیط های کسب و کار در بهشهر وجود زمین فراوان که به دلایلی متعدد در مسیر زندگی کمک کمتری برای ساکنین بهشهری می باشد زمین های محبوس شده توسط ، بنیاد علوی ، بانک زمین ، زمین های وقف شده ، زمین های ارثی ، و... از آن جمله اند .

4-7 الف

ظاهرا در محدوده شهرستان بهشهر 18500 هکتار زمین بدون استفاده وجود دارد که توسط بانک زمین حبس شده است . در اختیار کسی نیست . استفاده ای از آن نمی شود . پیشنهاد می شود که با زمین های فوق میانکاله جدید سال 93 شروع به احداث شود . خاکهایی که ظاهرا غیر قابل استفاده هستند . قبلا تجربه شده است . کسانی که در این محدود ها زندگی می کنند . زمین های غیر قابل استفاده را با تلاش و کوشش خود قابل استفاده کرده اند .

این قابل استفاده کردن با مستقر کردن افراد برای زندگی در این مکان ها ، همراه با گسترش بخشهای کشاورزی دامداری ماهیگیری و ... همراه بوده است . امکان ایجاد جزیره میانکاله جدید ، تمام پتانسیل های آن موجود است . الگو که وجود دارد . همان جزیره میانکاله است . کافی است در وسعت خاک 18500 هکتار کپی برداری شود . پتانسیل بزرگی برای ایجاد اشتغال و کسب و کار آزاد شود .

4-7 ب

زمین های حبس شده توسط بنیاد علوی :

خانواده هایی که در شهر بهشهر زندگی می کنند که دارای خانه هستند . اما خانه های آنان نمی تواند به عنوان پشتوانه ایجاد اشتغال و کار باشد چرا؟ چون سند عادی دارند و برای وثیقه گذاشتن خانه نیازمند به سند رسمی است . اگر کسی که سند دستی دارد بخواهد سند رسمی بگیرد . باید آنچه تا کنون از تلاش و کار خود بدست آورده بدهد . آنوقت سندی نصیبش شود . که بتواند به عنوان وثیقه از آن استفاده کند . که انجام این مراحل نه تنها کمکی به ایجاد کسب و کار توسط خانواده نمی کند ، شاید موجب آن شود . که خانواده ها را به خاک سیاه بنشاند . حتما راهکار های حقوقی وجود دارد . که این مشکل حل شود ، این میدان ، میدان حقوق دانان شریف و بزرگو ارانی است .که با استدلال ، منطق ، و ارائه مستندات حقوقی محکم ، این گره از مشکلات خانواده هارا حل کنند ، پشتوانه وثیقه ای خانواده برای مهیا کردن سرمایه اولیه فراهم شود .

4-7 ت و ...

4-8 برای کار کردن نباید منتظر دیگران بود.

برای اینکه این موضوع بیشتر توجه شود . به طور کامل آن را در زندگی بکاربگیریم . به تحصیل در دوران ابتدایی سری بزنیم . می خواستند به ما آموزش بدهند . که دروغ نگوییم . می دانیم که دورغ گو دشمن خداست . برای ما داستان چوپان دروغگو را تعریف می کردند . تا ما چشمانمان ببیند . چوپانی که دورغ می گوید . گله خود و دیگران را از دست خواهد داد . و برای اینکه برای کار و تلاش منتظر دیگران نباشیم .داستان بلدرچین و برزگر را تعریف می کردند . و درک این موضوع : نباید منتظر دیگران بود برای ما خیلی راحت بود . چون نسل ما دوش به دوش والدین همراه کار و تلاش بود . و والدین ما این محبت را از ما دریغ نکردند . این ما هستیم که باید شرایطی را فراهم کنیم . که برای نوجوانان و جوانان سال 93 درک این شرایط فراهم شود . دوش به دوش ما ،کار یا کارهایی ، را تجربه کنند .

4-9 و ...

5-موانع ایجاد محیط های کسب و کار

5-الف:

عده ای در کشور هستند . که متاسفانه اختیار ایجاد کسب وکار در دستان آنان است . مجموعه های بسیار فراوان که هر کدام گوشه ای از اختیار را در دست دارند.

روندی که کمک به ایجاد فضای کسب و کار نیست . اما باید نشان بدهند . که در این عرصه موثرند. حرفه ای عمل می کنند با تبحر، خلاقیت، ابتکار، موانعی ایجاد می کنند . که به هم اعلام کنند . مادر این عرصه فعال هستیم .زیرکی این مجموعه هنوز لو نرفته است. برای ایجاد محیط های کسب و کار با کسانی مواجه می شوید . که به مراجعه کننده القاء می کنند . مالک و صاحب واقعی اموال شما آنان هستند . و از سر لطف و کرم است که پاسخ مراجعه کننده را می دهند . کارد بدستانی که کاردها را تیز کرده اند . که پوست بکنند.

5-ب: عده ای بزرگی شان را با محتاج بودن، و تنگ دست بودن مردم حفظ می کنند، به جامعه در خصوص افرادی که مال بیشتری دارند . آنچنان القاء می کنند . که تصویری از فرد ارائه می شود که تمام خصوصیاتی که مورد پذیرش مردم نیست به او نسبت می دهند . انواع انگ ها، خلاصه اینکه این فرد از کجا معلوم که مالش حلال باشد.

در مورد افراد دارای مال و اموال بیشتر از دیگران قضاوت می کنند . این قضاوت را به جامعه منتقل می کنند. اینان نمی دانند کسانی مال و اموال بیشتری از دیگران دارند، و محیط های کسب و کار ایجاد می کنند. مسئولیت بیشتری را به دوش دارند.

اما آنان نمی خواهند رابطه آنان با بدنه مردم رابطه همراه با تکریم و احترام باشد، اگر اینچنین باشد آنوقت دیگر جای برای آنان نیست.

محتاج نبودن احاد جامعه کمک بسیار بزرگی برای ،،،تحقق واقعی اندیشه میزان رای ملت است. ،،، اندیشه ای که همه را مالک واقعی ایران بزرگ و با شکوه می داند . اما این عده حق بیشتری برای برای خود قائل هستند . این حق ادعایی آنان برآورده نمی شود . مگر آنکه محیط کسب و کاری وجود نداشته باشد . مردم برای گذران عادی زندگی خویش محتاج آنان باشند . با مراجعه و مراجعات به آنان بزرگ جلوه داده شوند

5-ت و . . .

با امید به لطف خداوند بزرگ

الف احمدی

نظرات بینندگان :
شلمچه نیوز    |    01:27:00 - 1393/03/11
0
0
  
در سایت شلمچه نیوز هم بخوانید:
بهشهر، شهر کاروتلاش، شهری دارای ارزشهای انسانی الهی http://www.shalamchenews.ir/id/26364/
 
شلمچه نیوز    |    01:27:05 - 1393/03/11
1
0
  
در سایت شلمچه نیوز هم بخوانید:
بهشهر، شهر کاروتلاش، شهری دارای ارزشهای انسانی الهی http://www.shalamchenews.ir/id/26364/
 
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
5
بازدید امروز :
258
بازدید دیروز :
1595
بازدید کل :
4450440