کد خبر : 3599
تاریخ و زمان ارسال : 1395/03/26 - 09:26:56
تعداد بازدید : 1531
در هر شهری نقاطی هستند که ارزش مکانی زیادی دارند و خیابان امام خمینی(ره) بهشهر یکی از آن مکان ها است.

یادآوری مجدد 24/3/95

تکمیل تعریض خیابان امام خمینی (ره)

چه تاثیری بررشد و توسعه اقتصادی ،یا رکود اقتصادی ، بیکاری بهشهر دارد؟

با تعریض خیابان امام خمینی (ره) چگونه برخورد کنیم؟

در هر شهری نقاطی هستند که ارزش مکانی زیادی دارند و خیابان امام خمینی(ره) بهشهر یکی از آن مکان ها است. از همشهریان عزیز سوال می کنم چه فرقی بین ملک خیابان هنر و ملک امام است؟ چه فرقی بین ملک خیابان هنر و ملک جاده کنت است؟ چه فرقی بین ملک مجاور جاده کنت با ملک های عباس آباد است؟

هر جا که جریان زندگی در آن جا قوی تر جریان داشته باشد، هر جا که مردم عزیز تمرکز کاری بیشتری داشته باشند حاصل آن، گردش مالی بیشتر و در نهایت داد و ستد افزون تر است که موجب می شود ارزش آن مکان ها ، اعتبار ریالی بیشتری پیدا کند و در مورد ملک های تجاری، سرقفلی قسمتی از ارزش ریالی ملک است که با نفس کشیدن تلاش کردن و داد و ستد کردن برای آن ملک حاصل می شود.

اگر ملک خیابان امام ارزش ریالی نسبت به سایر نقاط دارد، این ارزش حاصل سال ها زندگی کردن و کسب روزی حلال و به جریان انداختن بهتر زندگی در سال های طولانی توسط انسان های خوب و درستکار است. انسانهایی که تلاش کرده و اعتماد بیشتر مردم را جلب نمودند و در نظر مردم حبیب الله هستند. اکنون که با تمرکزکاری خوب، برنامه ریزی شده است که خیابان امام تعریض شود، لازم است احتیاط لازم صورت گیرد.

یک: اگر ملک های خیابان امام خمینی(ره) مکانی خوب برای کار و تلاش و خدمت رسانی بهتر با کیفیت کسب روزی حلال به اقتصادی ترین نقطه شهرتبدیل شده است،یکی از عوامل بسیار موثر در تحقق این نتیجه،تلاش وکوشش و ارائه خدمات مورد قبول مردم توسط کسانی بوده که سال ها با گوشت و پوست و استخوان وخون دل خوردن ها،چراغ این مکان را روشن نگه داشتن اند و کمک موثری برای جریان داشتن بهتر زندگی مردمبودهاند. این تلاش عزیزان، آن چنان در روح و جسم مردم بهشهر اثر داشته و دارد که هر یک از این مکانها،یادآورعزیزانی است که تعدادی از آنان اکنون در کنار ما نیستند مثل پدر بزرگوار شهیدصداقتی،مرحوم منوچهری، مرحوم اصغر ایزدیار، مرحوم مفتون(دکه مطبوعاتی).

نکته ظریفی که وجود دارد این است که برای حفظ ارزش مکان های فعال خیابان امام باید کاری انجام دهیم که فعالیت های این عزیزان متوقف نشود و فعایت های آنان از این مکان خارج نگردد که اگر این اتفاق بیافتد،هم ارزش این مکان ها کم می شود و هم ضربه بزرگی به کار این عزیزان وارد خواهد شد و بیکاران دیگری به جمع بیکاران اضافه می شود.

دو: عده ای فکر می کنند اگر مکانی در خیابان امام بدون فعالیت باشد باز هم ارزش فعلی را خواهد داشت اما نمی دانند اگر رفت و امد مردم به هر دلیلی به خیابان امام کم شد،آن وقت فرقی بین ملک خیابان امام (ره)وملک های مجاور جاده کنت وجود ندارد.

سه: عده ای در این فکر بوده اند که برای پیشبرد تعریض خیابان امام از بازاریان این خیابان زهر چشم بگیرند و مکان های رقیب برای این خیابان بتراشند. مکان های دیگر می توانند به مکان های فعال و پر جنب و جوش مثل خیابان امام تبدیل شوند اما شرط ان تلاش صادقانه و مداوم و طولانی مثل بازاریان خیابان امام است.کسانیکه پیگیر این موضوع هستند هم به مجموعه های فعال خیابان امام ضربه می زنند و هم سرمایه زیادی رادرمکان های کم بهره به هدر می دهند. اگر کسانی می خواهند نتیجه تلاششان،پرمنفعت باشد،باید کار خوب ارائه کنند واین فعالیتشان مداوم و طولانی مدت باشد.

ضربه المثلی هست که می گوید: درختی تنومند و قوی می شود که در یک مکان سال های سال از آسیب ها درامان باشد و ریشه های قوی در خاک داشته باشد.

چهار: از همه عزیزان که در خیابان اصلی امام،از ابتدای پارک ملت تا پل هوایی راه اهن ملک دارند درخواست می کنم لطفا با این نگاه که کدام واحدها فعال است و کدام واحدها غیرفعال-دوطرف خیابان امام را خوب تماشا کنید می ترسم همان بلایی که سر کارخانه چیت سازی آمد، سر این مکان های فعال خیابان امام بیاید. اگر دلتان لرزید- هر کمکی که می توانید برای فعال بودن این مجموعه انجام دهید کوتاهی نکنید.

پنج: می شود با همه مشکلاتی که برای تکمیل تعریض خیابان امام وجود دارد، با کمک همدیگر آن را حل کرد.

الف)کاری کنیم که هر کسی که با این موضوع در ارتباط است منافع اش تامین شود و اگر خدای ناکرده وزیانی وجود دارد، راهکاری اندیشیده شود که آن ضرر میان همه تقسیم شود.

ب) مکان هایی که مالکیت چند گانه دارد بزرگواری کنند و با گذشت و بخشش و تفاهم،در این موضوع تعیین تکلیف کنند و این محبتی است که عزیزان در ارتباط با این موضوع هم به خانواده خود و هم به همشهریان عزیزخود می کنند.

ج)پیشنهاد می شود نهادها و ادارات مسوول در مرحله اول تمامی حق و حقوق قانونی که می توانند ازمالکان بگیرند گذشت کنند و این کار دارای سابقه است. مثلا برای بازسازی های فرسوده، وام های با سود کم مثلا4درصد داده می شود یا برای فعال کردن واحدهای صنعتی،شهرک های صنعتی ساخته می شود و آماده سازی اولیه انجام می شود و زمین ها با قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و این گذشت با گردشت کار وفعال شدن مجموعه ها به شکل و فرم دیگر به این نهادها وادارات باز خواهد گشت و حتی سودآوری ریالی بیشتری را نسبت به مبلغ اولیه خواهد داشت.

د)چون هر یکی از این مکان ها مشکلات مخصوص به خود را دارد، با مشورت و همفکری با همه افراد مرتبط، به تصمیم واحد رسیده شود و هم پیگیری کنند که این تصمیم واحد اجرایی شود.

م)شاید یک راهکار این باشد که شهرداری به عنوان یکی از شرکا، برای ساخت و ساز و فعال کردن واحد ها وارد گود شود و برای دریافت حق و حقوق خود ملک بگیرد.

ن)حرمت سرمایه گذاران و کسانی که به گسترش سرمایه گذاری در هر نقطه بهشهر کمک می کنند را داشته باشیم. باور کنید شاید کسی سرمایه بیشتر نسبت به دیگران دارد یک بعد آن این است که مسوولیت بیشتری دارد و سختی بیشتری را باید تحمل کند.اگر در این ضرب المثل کمی تامل کنید که هر که بامش بیش برفش بیشتر، این بعد مهم قابل دیدن است.

حداقل کار برای کمک به آنان،تشکر زبانی و عادی خیر برای آنان است که تداوم کارشان،ایجاد کار برای تعداد زیادی از افراد است.

خلاصه کلام:

خیابان امام (ره)یکی از مراکز مهم کسب و کار محل تلاش و کوشش برای به دست آوردن حلال است.این مکان ها و خیلی از مکان های فعال دیگر،هر روز ندای زیادی به آسمان می رسد که الهی به امید تو و کار اغاز میکنند عمل و رفتاری که هیچ ضرری برای دیگران ندارد بلکه کمک کننده حل بسیاری از مشکلات است.

اگر می خواهید با دید باز، چشم های منتظر کار ببینید، اگر می خواهید احساس شرمندگی پیش زن و بچه و فرزند را حس کنید، اگر می خواهیدچشم هایتان پر درد شود،اگر وقت کردید صبح زود گذری از خیابان امام و چهار راه امام داشته باشید آن وقت عظمت کار کسانی که در شهر سرمایه گذاری می کنند را درک خواهید کرد.

و این چشم های منتظر کار ناامید نمی شوند. به نظرم بهترین کار شریف ترین کار و مقدس ترین کار درحال حاضر، ایجاد مکان ها و مراکزی است که محصول نهایی آن خدامت رسانی بهتر و با کیفیت برای همه مردم است. باید همه به هم کمک کنیم و همه همدیگر را به هم بسپاریم و همه پشت هم باشیم تا شیرینی زندگی را احساس کنیم .

باامید به لطف خداوند بزرگ الف-احمدی تکرار مجدد 24/3/95

 
عکاس : علی نوری
 
 
نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
1
بازدید امروز :
395
بازدید دیروز :
1901
بازدید کل :
4438161