کد خبر : 3646
تاریخ و زمان ارسال : 1395/07/16 - 12:56:02
تعداد بازدید : 1963
چون بازار کار این مجموعه جدید است تجربه های موفق و یا ناموفق داخل ،ایران ،استان و شهرستان برای راهنمایی بازار کسب و کاراین علوم در دسترس همه نیست نگرانی هایی در خصوص علوم کاربردی این عرصه وجود دارد آیا واقعی است ؟

به نام خدا

تلاش و کوشش برای کم کردن تعداد بیکاران تحصیل کرده ی علوم کامپیوتر

چرا در خصوص علوم کامپیوتر گفت و گو کنیم ؟

چون بازار کار این مجموعه جدید است تجربه های موفق و یا ناموفق داخل ،ایران ،استان و شهرستان برای راهنمایی بازار کسب و کاراین علوم در دسترس همه نیست

نگرانی هایی در خصوص علوم کاربردی این عرصه وجود دارد آیا واقعی است ؟

واقعی است.مثل تمام تهدیدهای دیگر که برای رفع انان امادگی های لازم است .بطور مثال سازمان اتش نشانی که برای جلوگیری از صدمات اتش سوزی تاسیس شده است . اما این علم تمام شئون زندگی را در بر گرفته است . اگر به آن توجه نکنیم بی سواد تلقی می شویم.

بی سواد تلقی شویم مگه چیه ؟

ایرانیان اعتقاد دارند توانا بود هر که دانا بود.

ز دانش دل پیر برنا بود.

دلیل دیگر بیاور ؟

تاریخ این سرزمین گواه است ایرانیان سر چشمه همه علم ها بوده اند . فاصله گرفتن از این سر چشمه موجب سر افکندگی ، خجالت است و به غرور ملی ضربه می زند . یکی از مواردی که موجب تعالی و پیشرفت کشور می شود احساس داشتن غرور ملی است.

گواه دیگر انچه در متن وبدنه جامعه وجود دارد .؟

ملت بزرگ ایران با وجود تمام مشکلات بیشترین هزینه وصرف وقت را برای علم اموزی و کسب مهارت فرزندان خویش می کنند .کوتاهی در گسترش وبسط علوم کامپیوتر یعنی نادیده گرفتن ثمره وحاصل عمر تمام ایرانیان .

چرا ؟

نداشتن توانایی در استفاده از علوم کامپیوتر در امور مختلف زندگی یعنی برخورد بی سواد ها با موضوعات مختلف .هرچند در علوم دیگر سر امد روزگار باشند . یا به زبان بسیار و بسیار ساده یکی از موار د موثرعلوم کامپیوتر در زندگی زبان مادری همه انسانها در عصر جدید است .این زبان برای تمام انسانهای روی کره زمین مشترک است .

چه عارضه ای دارد.؟

همیشه به کمک دیگران نیازمند خواهند بود .

احسنت .این شیوه بیان موضوع برایم بسیار دلچسب بود .

واقعا ؟!

علت عقب ماندگی از علوم کامپیوتر را چه می دانید .؟

عدم شناخت حوزه های کار بردی این علم .انسان معمولا ازموضوعات شناخت نداشته باشد .از ان ترس هم دارد .

این ترس ودل نگرانی چطور برطرف می شود .؟

مواردیکه موجب اسیب یا صدمه به فرزندان میشود .با نظارت غیر محسوس شرایطی فراهم شودانان تجربه کنند .برای انان مهارتی بدست بیاید که قادر باشند . صدمه یا اسیب را از خود و جامعه دفع کنند .

بطور مثال : استفاده از اتش نهیه شده از هیزم ، گاز ، نفت ،و...

اما خیلی به این روش توجه نمی کنند .؟

این رفتار روال طبیعی زندگی است .اگر انان روش دیگری را سراغ دارند .علوم کامپیوتر در زندگی اثرات مثبت داشته با شد .اسیب وصدمه هم وارد نکند .موجب سر بلندی وافتخار است .لطفا انرا بیان بفرمایند .

چه ویژگی در علوم کامپیوتر وجود دارد .داشتن دانش ان از اهمیت فوق العاده ای برخودار شده است .؟

1- کارها سریع انجام می شود .

زمانی می خواستیم متنی رادو نسخه یا بیشتر داشته باشیم .کاربن استفاده می کردیم .اما با استفاده از علوم کامپیوتر یک کتاب گلستان سعدی را به سه حرکت کپی می کنیم .

2- هزینه ها بسیار کم می شود .

3- انتقال وجمع اوری اطلاعات سریع و اسان است .

4- دسترسی به مشتری در تمام دنیا ممکن می شود .

5- پتانسیل بلقوه رونق فضای کسب وکار بسیار ، بسیار ، بسیار ، بسیار فروان دارد.( در تولید علم ،بازی کودکان ، ارشیو کامل موسیقی ، مداحی ، البوم خانوادگی ، طنز ، تجربه های موفق ، تاریخ ، کمک به دیپلماسی کشور با جمع اوری اطلاعات انتشار یافته در فضای مجازی ، و......

6- و......

اگر عده ای اهمیت علوم کامپیوترواثرات بسیار مثبت ان را در زندگی امروز ایرانیان متوجه نشوند ؟

رهبر عزیز کشور با تشکیل شورای ساماندهی فضای مجاز ی کشور اقدامات عملی را خواستار شده اند .

اگر کسی در خصوص رشد وتعالی کشور با علوم کامپیوتر ،مخالفت ، کم کاری ، کا هلی ، تنبلی کند . موجب عبث وبیهوده شدن تلاش های فرزندان ایران می شود .ننگ داغ بیسوادی بر پیشانی او هگ می شود .ملت بزرگ ایران، تاریخ این سرزمین کهن و وجدان فرد اورا نخواهند بخشید .

جوانان ونوجوانان مسلط بر علوم کامپیوتر در خصوص رشد و تعالی کشور با علوم کامپیوتر تلاس و کوشش بیشتری از خود نشان بدهید .این گره جز با فکر ودستان توانمند شما باز نخواهد شد.این تلاش وکوشش حتما نتیجه بسیار عالی خواهد داشت .اگر شما با ان اهمیت بدهید .

با امید به لطف خدای بزرگ

الف-احمدی 16/7/95

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
2
بازدید امروز :
845
بازدید دیروز :
1120
بازدید کل :
4439731