کد خبر : 3651
تاریخ و زمان ارسال : 1395/07/18 - 00:13:46
تعداد بازدید : 2040
اطلاعات مرکز آمار نشان می دهد در سال ۱۳۹۴ به طور میانگین هر خانوار شهری ایرانی ۲۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان هزینه صرف کالاها و خدمات مصرفی خود کرده است. درآمد هرخانوار شهری ایرانی نیز به طور میانگین ۲۷ میلیون و ۸۷۸ هزار تومان بوده است.

میانگین هزینه و درآمد خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۴

اطلاعات مرکز آمار نشان می دهد در سال ۱۳۹۴ به طور میانگین هر خانوار شهری ایرانی ۲۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان هزینه صرف کالاها و خدمات مصرفی خود کرده است. درآمد هرخانوار شهری ایرانی نیز به طور میانگین ۲۷ میلیون و ۸۷۸ هزار تومان بوده است.

به گزارش جماران، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از هزینه‌ و درآمد خانوار در سال ۱۳۹۴ بر اساس آمارگیری از ۱۸ هزار و ۸۸۵ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۹ هزار و ۳۹۰ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور.

در سال ۱۳۹۴ خانوار شهری ایران به طور میانگین سالانه ۲۶ میلیون ۲۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان برای خرید و بهره‌مندی از کالاها و خدمات مصرفی هزینه کرده‌اند. این مبلغ رشدی برابر با ۱۱.۷ درصد نسبت به میزان مشابه سال گذشته خود داشته است. میانگین هزینه خانوار روستایی دراین سال برابر با ۱۴ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان بوده است که نشان از رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

بر اساس نتایج به دست آمده متوسط درآمد به دست آمده یک سال خانوار شهری در سال ۱۳۹۴ برابر با ۲۷ میلیون و ۸۷۸ هزار تومان بوده است و همچنین یک خانوار روستایی نیز درآمدی معادل ۱۶ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان داشته است که به ترتیب نسبت به سال قبل ۱۵.۶ و ۱۵.۸ درصد افزایش داشته است.

در این سال درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، درآمد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و در آمد متفرقه در سطح شهری به ترتیب به میزان ۱۹.۶، ۱۵.۷ و ۱۳ درصد رشد داشته است.

همچنین درآمد مشاغل مزد و حقوق بگیری درآمد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و درآمد متفرقه در سطح روستایی به ترتیب برابر با میزان ۱۷.۹، ۱۶.۹ و ۱۳.۴ داشته است.

سهم هریک از منابع درآمدی در کل درآمد شهری به صورت ۳۳.۴ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۶.۳ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۵۰.۳ درصد از منابع متفرقه و سهم هریک از منابع درآمدی در کل منابع روستایی به صورت ۳۰.۲ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۳۰.۹ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۳۸.۹ درصد از منابع متفرقه است.

همچنین اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد پرهزینه‌ترین خانوارهای ایرانی به ترتیب در ۳ استان تهران، چهارمحال بختیاری و اصفهان زندگی می‌کنند. به طور میانگین هزینه هر خانوار تهرانی در سال ۱۳۹۴ برابر با ۳۷ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، هر خانوار چهارمحالی ۲۹ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان و هر خانوار اصفهانی ۲۷ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان بوده است. همچنین است که کم هزینه ترین خانوار ایرانی به ترتیب در استان‌های سمنان، سیستان وبلوچستان و اردبیل زندگی می‌کنند.

به طور میانگین هر خانوار سمنانی ۱۷ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، هر خانوار سیستان و بلوچستان در سالا ۱۳۹۴ از ۱۷ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان، هر خانوار اردبیلی ۱۹ میلیون تومان هزینه مصارف سالانه خود کرده اند.

پردآمد ترین خانوار ایرانی نیز به ترتیب در تهران، هرمزگان و البرز زندگی می‌کنند. درآمد هرخانوار تهرانی به طور میانگین در سال ۱۳۹۴ معادل ۳۷ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان بوده است. درآمد هر خانوار هرمزگانی ۳۱ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان بوده است. درآمد هرخانوار استان البرز معادل ۲۸ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان بوده است.

کم درآمد ترین خانوار ایرانی نیز به ترتیب در استان‌های ایلام با درآمد میانگین سالانه هر خانوار ۱۹ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان، کرمان ۲۰ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان و کردستان ۲۰ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان بوده است.

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
3
بازدید امروز :
909
بازدید دیروز :
1901
بازدید کل :
4438675