کد خبر : 3589
تاریخ و زمان ارسال : 1395/01/24 - 14:24:35
تعداد بازدید : 1486
دغدغه خیلی از همشهریان گرامی شهرستان بهشهر، بزرگان (دینی سیاسی، اجرائی، قانون گذاری ) این است. چرا بعضی از پروژه های توسعه و پیشرفت شهرستان بهشهر سال ها طول می کشد؟

بنام خدا

پیش شرط های لازم برای عوامل تسریع کننده توسعه وپیشرفت شهرستان بهشهر

دغدغه خیلی از همشهریان گرامی شهرستان بهشهر، بزرگان (دینی سیاسی، اجرائی، قانون گذاری ) این است. چرا بعضی از پروژه های توسعه و پیشرفت شهرستان بهشهر سال ها طول می کشد؟

1- همشهریان عزیز، هم استانی های بزرگوار استان مازندران و هموطنان شریف و گرانقدرمان طور که اطلاع دارید، بهشهر، شهرکار ، تلاش و شهری دارای شرافت های انسانی است. مردمانی دارای طبع بلند و بی توقع از دیگران، اکثریت افتخار و غرورشان در این است . نان زور و بازوی و تلاش خویش را می خورند. آن قدر برای دست اندرکاران امور مختلف زندگی حرمت قایل هستند. تصور دارند . اگر در حیطه اختیارآنان امکانات وجود داشته باشد. برای رفع نیازها اقدام می کنند. کمتر به اصرار و تکرار خواسته ها قایل هستند. گاهی اوقات از همین امکانات کم زندگی خود، برای دیگران بخشش و سخاوت می کنند. ضرب و مثلی داریم که بیان می کند، کودک تا گریه نکند، شیر مادر نصیبش نمی شود. همشهریان عزیز و بزرگوار بهشهری متاسفانه یا خوشبختانه این گریه کردن را بلد نیستند. یا بواسطه بی توقع بودن به این مسئله اعتقاد ندارند .به جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و امید دارند . حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می‌شوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یک طور می‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می‌بارد. حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برتری و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است.
تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند، فرقی بین زن و مرد و اقلیتهای مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست.

2- پروژه ها و برنامه های توسعه در سطح ملی ، استانی ، شهرستانی، زمانی پیشرفت خود را نشان می دهد . مدیران میانی متعلق به آن منطقه، عملی شدن آن را پیگیری کنند. شهر عزیز بهشهر، از نظر داشتن مدیران میانی، یکی از مناطق حاصلخیز این شکوه پابرجا ایران عزیز می باشد. می گویند مدیریت نیرو ذاتی است که در فرد نهفته است در زمان نیاز بروز می کند. شهر عزیز ما بهشهر مدیران جوانمرد و پاک دستی دارد .با خدای خود عهد بسته اند ظاهرا اول سایر نقاط این سرزمین را از امکانات توسعه و رشد برخوردار کنند .بعد به سراغ زادگاه خویش بیایند. بی دلیل نیست که در سطح استان مازندران همه شهرها پایان آسفالت شدن روستاهای خود را جشن گرفته اند.ولی هنوز بسیاری

از روستاهای شهرستان بهشهر از این نعمت برخوردار نیستند. البته بیان این مشکل هیچ وقت نافی تلاش ها ، زحمت های مدیران میانی و بزرگانی که در رفع مشکلات تلاش کردند نیست. اما آنان نیز غمی بزرگ در سینه داشته و دارند که در پیگیری توسعه و پیشرفت تنها بوده اند. متاسفانه مدیران میانی شهرستان بهشهر از مظلو میت مضاعفی هم برخوردار بوده و هستند . مدیران میانی مجری قانون هستند . اما عده ای سخنانی را مطرح می کنند که فقط حرف و سخن شخصی انان است . توقع دارند مدیران میانی پا در رکاب انان باشند .این عده برای کرسی نشاندن حرف خویش از فن تهدید به عزل شدن استفاده می کنند .شمشیر تهدید آ نان همواره بر روی گردن عزیزانمان سنگینی کرده و می کند .عمر مدیران میانی موثر، بو می وهماهنگ کننده وسط میدان کوتاه است .رشته بسیاری از کارها از روال طبیعی خارج می شود .دولت جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر حسن روحانی لطفا این حربه کثیف را با اعلام اعتماد صد در صد از مد یران میانی کارآمد همراه و همکار دولت تدبیر و امید شهرستان بهشهر بی اثر کنید چرا ؟ چون یکی از موانع تسریع توسعه و پیشرفت شهرستان را حذف می کنید . با توضیحات فوق ، زحمت مضاعفی

به دوش مسئولین کشوری، استانی، سنگینی می کند، حال که مدیران شایسته و

برجسته بهشهری در جای جای ایران عزیز تلاش و کوشش می کنند . برخی به تعداد انگشتان یک انسان ، اما دارای صدای کلفت و ترسناک فرزندان مشغول به خدمت در منصب خدمتگزاری شهرستان بهشهر را تهدید به عزل شدن کرده ، می کنند وخواهند کرد .شما عزیزان ( مدیران میانی کشوری ، استانی و.....) برای تحقق خواسته های مردم شریف و بزرگوار بهشهری ،برای رشد و توسعه شهرستان بهشهر حق جوانمردی را بجا آورید .

3- زمانی کارهای شروع شده، با نتیجه خوب به پایان می رسد که شروع کننده ای داشته باشد زمانی که انجام آن با کندی برخورد کرده است. مجددا عامل تشویق و ترغیب، رفع کننده موانع بومی و محله ای داشته باشد تا کار به سرانجام مطلوب برسد. شهر عزیز ما بهشهر دارای بهترین مجموعه ترغیب کننده و تشویق کننده، توسعه و پیشرفت شهرستان بهشهر هست اما سال ها است که بی انگیزه شده است زمانی توسعه و پیشرفت همراه با عدالت فراگیر می شود که این تشویق و ترغیب در خانه ها، همسایه ها، هم محله ای ها و همشهری ها و ... بیان شود. محله های قدیمی شهر بهشهر، نقش اصلی و اساسی در این خصوص دارند. جوانمردانی که تا حدودی دلسرد هستند لازم است به عزیزان این محلات یادآوری شود در نزد همه همشهریان عزیز شما بزرگواران جایگاه ویژه ای دارید. و این توقع از شما عزیزان وجود دارد. (باعث بانی) لغت محلی(ترغیب کننده و تشویق کننده) در توسعه و پیشرفت شهرستان بهشهر میدان داری کنید. (گواه عرض ادب و احترام ویژه در دسته روی های روزهای محرم خصوصا عاشورا و تاسوعا در مساجد، حسینیه ها و ... این محله ها ) مطمئن باشید با قدم های

استوار شما عزیزان و همراهی همه همشهریان، شکوه توسعه و پیشرفت شهرستان بهشهر دیدنی خواهد بود.

4- شهرستان عزیز، بهشهر سال های زیادی به درد جدایی و فراق دچار بوده است پاره های تن او سرحال و تنومند شده بودند و خواسته استقلال داشته به این خواسته آنان با احترام کامل برخورد شده و می شود. چند سالی گذشته است، اما هنوز هم بیکاری فرزندان، کشته شدن عزیزان در اثر تصادف جاده ای، افزایش آمار طلاق، اعتیاد و ... درد مشترک همه عزیزان است. شهرت نام نیک

شهرستان بهشهر وجود مدیران میانی پاک دست بهشهری در سرتاسر ایران عزیز، هوش اقتصادی عزیزان سرافراز ساکن در غرب بهشهر، وجود شجاعان پاک دل در شرق بهشهر، اگر به صورت ید واحد کنار هم قرار بگیرند با اطمینان کامل سالهایی که در جدایی و فراق گذشت جبران خواهد شد و عظمت توسعه و پیشرفت

وجود پربرکت خود را بیش از پیش نشان خواهد داد در همه این سال ها به همگان ثابت شده است. آن چه عشق و علاقه اول همه ساکنان مجموعه شهرستان بهشهر قدیم که در حال حاضر به سه شهرستان باوقار تبدیل شده است عشق به زادگاه و عشق به وطن (مادر) بوده است. به همگان اثبات شده است برای

برقراری عشق به زادگاه، محله و حفظ و پایداری آن باید ایران را با جان و دل دوست داشت کاری که همشهریان عزیز بهشهر ی کوتاهی در قبال آن از خود نشان ندادند. دامن زدن مجدد جدایی وفراق توسط هر کسی موجب می شود .توسعه وپیشرفت هر سه شهرستان متوقف شود . مسائلِی مورد توجه قرار گیر د که به ضرر 319000 سی صدو نوزده هزار جمیعت کل سه شهرستان خواهد بود .

5- شهرستان عزیز ما بهشهر، میزبانی سخاوتمند و جوانمرد است. در بخشش و سخاوت از مهمانانش خسیسی نشان نداده است مهمانانش دارای کار، خاک و خانواده شده اند نعمت هایی که با تلاش در سال ها و نسل ها از آن بهره مند شدند . شاید این میزبان خوب به مهمانانش یاد نداده است .چگونه از این نعمت های به دست آمده حفاظت کنند. یکی از علت های اصلی رتبه یک بیکاری استان مازندران را شهرستان بهشهر دارد به همین دلیل باشد. عزیزانی که در این شهر یادگاری دارید. این خاک دیگر حکم مادر را دارد برای او حق فرزندی به عمل آورید.

6- همشهریان عزیز شهرستان بهشهر قدیم، مجموعه با شکوه صفی آباد، عباس آباد، چشمه عمارت، کارخانجات چیت سازی، بهپاک، نئوپان 22 بهمن، اکریلتاب، نیروگاه، سیلو، کارخانه سیمان، باغهای انار، جزیره میانکاله و ... به یاد گار برای نسل ما و نسل های آینده باقی مانده است. میراث سال ها تلاش ما برای فرزندان در نسل های آینده چه چیزی است. مسلما تسریع و تکمیل سد گلورد، توسعه علمی دانشگاه ها، تکمیل احداث کریدور شمال، جنوب در منطقه سه شهرستان ها ،تبدیل منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به منطقه آزاد، احداث نیروگاه برق در مجاورت سد گلورد، توسعه پارک ملت، احداث میانکاله جدید با وجود زمین های بکر باقی مانده در منطقه و ... صدها تلاش دیگر یادآور نسل ما، برای آیندگان خواهد بود. پس همه تلاش کنیم، این کارها خوب و نیکو در سطح شهرستان ها (بهشهر، نکا، گلوگاه،) استمرار و تداوم داشته باشد.

7- در دوره ای زندگی می کنیم، به علت تغییرات و تحولات سریع و گسترده، ارائه امکانات ،وسایل، تجهیزات برای سطح رفاه بیشتر زندگی و ... نمی توان فرد یا افرادی را در زندگی فردی و گروهی نادیده گرفت. در دوره ای هستیم که بیش از هر زمان دیگر به کمک کردن، یاری کردن به هم نیازمندیم.

اگر این درخواست کمک و یاری کردن، با زبان خوش، با استدلال و منطق، خوشرویی، مطرح نشود، دیگرانی هستند آن را با زبان تند و خلق و خوی طلبکارانه طرح کنند، طعنه و زخم زبان بر پیکر رفع نندگان حاجت های مردم روا دارند، عاملی که می تواند باعث تاخیر به ثمر رسیدن بسیاری از پروژه ها ،توسعه و پیشرفت باشد. لذا بیان کردن حاجت های مردم به زبان خوش همراه با رعایت ادب و احترام می تواند باعث آن شود تاخیرهای به وجود آمده جبران شود.

8-چه عواملی می تواند مانع جذب سرمایه گذاری در سطح شهرستان بهشهر شود . ؟

بسیاری از همشهریان گرامی بهشهری ، با این گفتگو ، مواجه بو ده اند . فردی برای سر ما یه گذاری ،درسطح شهرستان بهشهر ، مراجعه اما بعد از مدتی از این منطقه رفته است .

در زندگی تجربه شده است . که هر آ مدن و رفتن دلیلی دارد ، باید تلاش کرد دلیل یا دلایل آنرا پیدا گرد .

سخنی واحد از، اساتید صاحب نظر اقتصاد ، مطرح است .سرمایه ترسو است .

اولین رفتار در برابر عامل ایجاد کننده ترس ، بی حر کت شدن ، فرار کردن ، است .و واکنشی طبیعی برای بقاء است . وجود عوامل ایجادکننده ترس ، پنهان ، یا علنی ، واهی یا حقیقی می تواند ، مو جب ترک سر مایه گذاران ، از سطح شهرستا ن بهشهر شو د .

بعد از اجرای قانون شورا ها ، . با پیشنهاد اعضای شورای شهر بهشهر ، وعنایت بزرگان شهر ، شورای توسعه وپیشرفت شهرستان بهشهر تشکیل شد. مجموعه ای که ، موجب تقویت افکار عمومی در استقبال ازسرمایه گذران در سطح شهرستان بهشهر گردید . اثرات بسیا ر مثبتی را به همرا ه داشته است . با امید به خدای بزرگ این کار تداوم داشته باشد .

. .حسن استقبال از سر مایه گذاران ، برای توسعه و پیشرفت ، شهر ستان بهشهر ان است . عوامل ایجادکننده ترس واهی یا حقیقی از سطح شهرستان خارج می شوند .،این سخنی درست است . با دست های خالی ،نمی شود کاری کرد . اما با اخلاق خوش ، با رعایت ادب ، احترام ، می توان از سرمایه گذاران در خواست مشارکت کرد . (ضرب المثلی است . کسی که زبان خوش دارد . شریک مال مردم است ) تا با رونق فضای کسب و کار، آرزوی همه دلسوزان ، ( تلاش برای حل مشکل بیکاری ) تما شایی شود .

9-مهم ترین عامل موثر در مناطق گردشگری موفق

درطول ایام سال ،مسافرت های ، متعددی صورت می گیرد .که برای برآورده شدن ، حوائج فرد یا دیگران است .اگر در پی ان باشیم عامل اصلی هدف مسافرت ها را پیدا کنیم .به نکته شگفت انگیزی برخورد می کنیم فر د یا افراد مسافرت کنند ه میز بان خوبی را پیدا کرده اند . این میزبانی ، سطح گسترده و وسیعی ، از زندگی را تحت تا ثیر دارد .

سالانه حجم عظیمی از منابع مالی ، بواسطه مسافرتها ، از کشور خارج میشود .چرا چون بسیاری ازافراد اطلاع ندارند ، میز بان ها ی بسیار خوبی در داخل کشور وجود دارند ، که می توانند ، خواسته های انان را برآورده کننند .

اگر می خواهیم بواسطه حضور گردشگران ، توسعه وپیشرفتی در مناطق مختلف کشور ، با همین امکانات موجود فراهم شود . تلاش کنیم برای گردشگران میز بان خوبی باشیم .

میز بانی ، یکی از رفتارهای زیبا زندگی است .لازم است . توانایی ها ، استعداد ها ،امکا نات موجود ،و.... اطلاع رسانی شود .تا مهمانان ، دعوت ، میز با نان را اجابت کنند

- 10و ...........................

با امید به لطف خداوند بزرگ

الف احمدی 15/1/95

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
2
بازدید امروز :
51
بازدید دیروز :
1185
بازدید کل :
4451418