کد خبر : 3610
تاریخ و زمان ارسال : 1395/05/07 - 08:50:13
تعداد بازدید : 929
یاد رفتار عده ای افتادم .می گفتند نفت را سر سفره شما می اوریم ، جهان را مدیریت می کنیم .اسامی مفسدین توی جیب ما است .اهدا دسته گل به مرقد حضرت امام خمینی ( ره) اسراف است .

تلاش وکوششی برای کم کردن تعداد بیکاران بخش دوم

15000هزار نفر از همشهریان عزیز سه شهرستان مابیکار هستند .تدبیر ها برای حل این معضل چیست.؟

اولین قدم برای حل این مشکل برداشته شده است.تعداد افراد در گیر این معضل معلوم شده است .

قدم دوم : آنالیز علت های بیکار چیست؟

بدترین شرایط را در نظر بگیریم و فرض کنیم 15000 هزار علت بیکار ی داریم .

علت ها مشخص شد .نیروهای برطرف کننده بیکاری را بسیج کنیم .

هر خانوار رایک کار افرین بدانیم . همه شغلهایی که موجب کسب روزی حلا ل می شود را مهم بدانیم در سطح همان رده شغلی برای ان پرستیژ قائل شویم .با توجه به تعداد خانوار های ساکن در سطح شهرستان ها تعداد افراد کار افرین نسبت به تعدادافراد بیکار درخشش باشکوه خویش را علنی می کنند .

چرا انالیز علت های بیکاری را یک راه کار می دانید .؟

در مثال مناقشه نیست.یکی از معضلات جامعه در سطح استان مازندران و حتی کشور عدم فعال بودن مدیرت پسماند است . راه حل این معضل فعال شدن این مدیریت است .اصلی ترین کار این مدیریت انالیز و تفکیک کردن است .با انالیز کردن پسماند ها بسیاری از حجم این پسماند ها به نقطه قوت تبدیل میشود . باز هم از همه عزیزان عذر خواهی می کنم .از این مثال کمک گرفتم .

برای انالیزتعداد افراد بیکار و علت های بیکاری ؟

بهتر است از امار وارقامی استفاده کنیم از سطح استاندارد جهانی و ملی بر خوردار باشد .مثل :امار نفوس و مسکن سال 90یا امار ی که روش محاسبه ان مورد قبول اساتید علمی این عرصه وفعالان عمل کننده کسب وکار و......باشد .

یکی از حلقه های مفقوده اماری در علت های بیکار ی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.؟!

امار و ار قامی د قیق وجود ندارد .که بیکاران نیاز های مالی خویش را از چه راهی تا مین می کنند .

شما می توانید راه حلی را بیان کنید.؟!

دقیق وعلمی نه

اما ؟

چطور!

با استفاده از شیوه وروش ملانصرالدین در برخورد با این موضوع شاید بتوانم حرفی را بیان کنم ؟

چرا غش ،غش ،غش می خندی .

یاد رفتار عده ای افتادم .می گفتند نفت را سر سفره شما می اوریم ، جهان را مدیریت می کنیم .اسامی مفسدین توی جیب ما است .اهدا دسته گل به مرقد حضرت امام خمینی ( ره) اسراف است .اما اماری را از خود به جا نگذاشته است .با در امد نجومی از فروش نفت و درامد باقی مانده از دولت گذشت واموال منقول ملت بزرگ ایران و... چه کرده است .

چرا شیوه رفتاری این عده را با روش ملا نصرالدین یکی می دانید ؟!

ملانصر الدین در تمام موضوعات روش خود را داشت . بطور مثال از ملا نصرالدین سوال کردند .وسط دنیا کجا است . یک چوب را در خاک فرو کرد گفت اینجا .اخه چطور به این نتیجه رسیدی . قبول نداری.برو متر کن .در نظر بگیرید .کسی قبول نمی کرد و می خواست با روش اوثابت کند حرف او درست یا اشتباه است. چه بلایی سر او می امد .

متاسفانه عده ای در گذشته نه چندان دور با بد دلی تمام امار های دخیل در فضای کسب و کار کشور را با تما م وجود مخدوش کردند .وجامعه از حال روز خویش در خصوص کسب و کارغافل شد.عده ای که غش ، غش ، غش می خندیدن .می گفتند ان مع..........روی امار تعدادبیکاران مثل اتش خا کستر ریختند .تا خود از درد وجدان خویش فرار کنند .

اعلام ارقام تعداد بیکاران را کار خوبی می دانید .؟

عنایت داشته باشید . با بیان این موضوع بقول ضرب و مثل جوانان امروز دیگر دنبل قاتل بروسلی نمی گردیم .که پیدا شدنی نیست .

با این ارقام با توکل به خدای بزرگ کارها پی گیر ی می شود .اگر امار ارقام بیش از این بود در پی گیری مصمم تر می شویم . اگر کمتر بود یک نفس راحت تر می کشیم .با امید به خدای بزرگ گام ها رابا قدرت بیشتر بر می داریم.مهم ترین تاکید این است .برای رونق فضای کسب وکار در مسیر درست حرکت کنیم .نسبت به وجدان خویش ،خدای خود و جامعه با امانتداری وراستگویی تمام برخورد کنیم .به زبان ساده کار ما دارای حساب وکتاب دقیق باشد.وافکار عمومی براحتی به ان دسترسی داشته باشد .افکار عمومی بهترین وقوی ترین حامی افراد امانتدار و راستگو است.

با امید به فضل خدای بزرگ

پایان بخش دوم

7/5/95

الف- احمدی

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
2
بازدید امروز :
623
بازدید دیروز :
1595
بازدید کل :
4450805