کد خبر : 3615
تاریخ و زمان ارسال : 1395/05/24 - 16:16:45
تعداد بازدید : 811
موانعی که اگر برطرف شود موجب افزایش سرمایه در فضای کسب و کار می شود : یکی از رفتار های بسیار خوب و نیکو مردم ما در باب تامین سرمایه استفاده از بخشش و سخاوت سایرین است . در این گفتار منظور وام های قرض الحسنه است .

تلاش وکوششی برای کم کردن تعداد بیکاران بخش سوم ( ب )

موانعی که اگر برطرف شود موجب افزایش سرمایه در فضای کسب و کار می شود :

یکی از رفتار های بسیار خوب و نیکو مردم ما در باب تامین سرمایه استفاده از بخشش و سخاوت سایرین است . در این گفتار منظور وام های قرض الحسنه است .

مدت ها دنبال پاسخی بودم .اگر کسی وام ناچیزی بعنوان قرض الحسنه دریافت کرد . آنرا باز پرداخت نکند . به جایی بر نمی خورد . ایا واقعا به جایی بر نمی خورد .؟!

در جلسه ای به لطف خدای بزرگ با دقت تمام به سخنان حضرت ایت ا... محمد باقر لائینی گوش می دادم .اتفاقا پاسخ این سوال در سخنان ایشان بود .

فرمودند ای کسانی که وام های قرض الحسنه دریافت می کنید . اما اگر آنرا پرداخت نکنید . خطا ی بسیار بزرگی را انجام داده اید . چرا؟!

چون شما مانع تکرار کا ر خیر شدید . اصل سرمایه را از بین بردید. اما اگر آنرا پرداخت کنید . وفای به عهد کردید . ودر کار خیر بعد شریک هستید .

این پاسخ دلنشین بسیار گوارا بود . حضور حضرت آیت ا... محمد با قر لائینی عرض می کنم .فعال شدن هر چه بیشتر حضرت عالی در خصوص این گونه رفتار قطعا موجب رونق فضای کسب وکار سه شهرستان بهشهر ، نکا ء و گلوگاه خواهد شد .

بیاد می اوریم رفتار بسیار خوب حضرت ایت ا... سید صابر جباری (ره) برای اینکه به ما یاد بدهد . اگر سرمایه های گوچک کنار هم قرار بگیرند وهدف واحد داشته باشند . موثر ترند .

بطور مثال برای تکمیل ساخت مصلای نماز جمعه شهرستان بهشهر و استفاده از سرمایه ها کوچک .زمین موجود مصلا ی را قطعه بندی در نظر گرفته بودند .نماز گزاران با نیت خیر مبلغ مورد نظر را در اختیار ستاد نماز جمعه با حساب وکتاب دقیق قرار می دادند .تا ساخت مصلا ی تکمیل گردد.

یکی از دوستان نقل می کرد .برای رفتن به حج نزد حضرت ایت ا... ایازی بزرگ (ره ) مراجعه کردم .در گفتگو برای امادگی حج ومشخص شدن حساب و کتابم انچنان با احترام برخورد کرد .واژه شان را در این دیدار بارها برایم تکرار کرد .باسخنی بسیار لطیف و شیرین

حس کردم .کارم که کسب روزی حلال است اما در امدی خوبی هم دارم .بهترین کار روی زمین است .فردی هستم که کارم مفید است.دارای پرستیژ است .البته با نهایت احترام وتکریم برای تمام شغل های در جریان کسب روزی حلال .

جامعه ما دارای تعداد زیادی فارغ التحصیل رشته حقوق است .از این طرف در سطح شهرستان مشکلا ت گسترده ای حقوقی در خصوص (زمین های بلا استفاده وقفی ، زمین های بنیاد علوی ، ارث های باقی مانده اجداد ، سر مایه ها مشترک افراد که با هم تفاهم ندارند و......) وجود دارد .حتما مدیریت این موضوع برای بازگشت سرمایه به فضای کسب وکار تلاشی برای کم کردن تعداد بیکاران به حساب خواهد امد .

این بحث ادامه دارد.

24/5/95

باامید به فضل خدای بزرگ

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
3
بازدید امروز :
33
بازدید دیروز :
1185
بازدید کل :
4451400