کد خبر : 3618
تاریخ و زمان ارسال : 1395/05/29 - 02:22:00
تعداد بازدید : 1350
منطقه ویژه هزار هکتاری بندر امیر آباد بهشهر ، تنها بندری مجهز به اسکله رو رو در کشور است که زمینه جذب 28 سرمایه گذار داخلی و خارجی را فراهم کرده است. عملیات ساختمانی بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بهشهر در سال 75 در زمینی به مساحت هزار و 60 هکتارشروع شد.

زوایای جدید از سرمایه گذاری در بندر امیر آباد بهشهر

منطقه ویژه هزار هکتاری بندر امیر آباد بهشهر ، تنها بندری مجهز به اسکله رو رو در کشور است که زمینه جذب 28 سرمایه گذار داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

عملیات ساختمانی بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بهشهر در سال 75 در زمینی به مساحت هزار و 60 هکتارشروع شد.

زوایای جدید از سرمایه گذاری در بندر امیر آباد بهشهر

مدیربنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه در این بندر 15سرمایه گذار صنعتی در حال فعالیت هستند گفت: بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و خارجی تا کنون در این بندر جذب شده است.

خدمتگزار افزود: دراین بندر اکنون 13 طرح صنعتی و تولیدی با پیشرفت 20تا 95 درصد در حال ساخت است .

وی قرار گرفتن در درمسیر کریدور بین الملی ترانزیت شمال و جنوب ، واگذاری رایگان زمین ،معافیت گمرکی و مالیات ی سرمایه گذاران و اتصال به خط آهن سراسری و دریایی را از مزایای اقتصادی سرمایه گذاری در بندر امیر آباد برشمرد.

دوفعال صنعتی از این 15 سرمایه گذار با استفاده از مزایای اقتصادی بندر انبار ذخیره روغن خام و کارخانه فولاد راه اندازی کردند.

زوایای جدید از سرمایه گذاری در بندر امیر آباد بهشهر

مدیر کارخانه روغن خام در بندر امیر آباد بهشهر گفت: انبار ذخیره سازی روغن خام به ظرفیت 10هزار تن با هزینه 65 میلیارد ریال با اشتغالزایی 30 تن در این بندر ساخته شد که در این ظرفیت درسال تا 70هزار تن افزایش می یابد.

کفایی با بیان اینکه روغن خام خوراکی تا 3سال گذشته از بندر جنوب وارد و ذخیره سازی می کردیم افزود : ورود روغن خام هزینه حمل ونقل جاده ای زیادی را برای شرکت به همراه داشت وبرای برون رفت از این مشکل سرمایه گذاری در این بندر به لحاظ داشتن خط ریلی و دریایی و اسکله دسترسی انتخاب کردیم.

وی گفت: در مرحله نخست از بهره برداری 4هزارو 100تن روغن خوراکی در این انبار ذخیره سازی شده است .

زوایای جدید از سرمایه گذاری در بندر امیر آباد بهشهر

مدیرعامل شرکت فولاد با بیان اینکه این شرکت تولید مفتول آهنی با ضخامت 5 وینم تا 12 مصارف صنعتی را دستور کار دارد گفت: این کارخانه با ظرفیت 500هزارتن ، سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان و اشتغالزایی 250نفر درسه نوبت کاری درحال پیش راه اندازی است .

کاظم سلامت با بیان اینکه در این بندر زیر ساخت های سرمایه گذاری فراهم است افزود:سرمایه گذاران در این منطقه از خدمات ویژه صادرات و واردات ومعافیت گمرکی در این بندر بهره مند می شوند.

این جذابیت فقط برای سرمایه گذاران داخلی نیست علاوه بر سرمایه گذاری کشور قزاقستان در ساخت سیلو 54 هزار تنی غلات ، سرمایه گذار کشور ترکیه هم کاخانه تولید گچ با ظرفیت 80 هزار تنی در این بندر راه اندازی کرد .

زوایای جدید از سرمایه گذاری در بندر امیر آباد بهشهر

مدیر اجرایی کارخانه تولید گچ گفت: این کارخانه به ظرفیت سالانه 80هزار تن گچ تولید و به ترکمنستان و آذربایجان صادر می کند .

حسین چنگیز تکجام افزود: سرمایه گذاری در این بندررا به دلیل نزد یکی به کشورهای ترکمنستان وصادرات با کشتی به این کشور و آذربایجان انتخاب کردم .

وی با بیان اینکه صادرات از این بندر از طریق راه آهن انجام می شود گفت: در این بندر سرمایه گذاران از معافیت مالیاتی و گمرکی هم بهره مند هستند.

زوایای جدید از سرمایه گذاری در بندر امیر آباد بهشهر

طرح های صنعتی کلان دیگری از جمله کارخانه کاغذ سازی فولاد و ام دی اف از سوی سرمایه گذاران داخلی با هزینه وسرمایه گذاری بیش از 400میلیارد تومان در این بندر در حال ساخت است.

مدیربنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر کشور گفت: ایتالیا هم به منظور تولید سوخت بیو اتانول از گندم غیرخوراکی قراره تا پایان امسال 450 میلیون دلار در این بندر سرمایه گذاری کند.

خدمتگزار افزود: تولید بیواتانول حدود یک میلیون تن گندم غیرخوراکی نیاز دارد.

وی گفت: بیو اتانول که از دورریزهای محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و چغندر تولید می شود به دلیل برخورداری از 35 درصد اکیسژن در داخل خود، می تواند سوخت مناسب برای جایگزینی سوخت فسیلی شود.

مدیربنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر کشور گفت: سوخت مزبور در خودروهای گازوییلی و بنزینی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل پاک بودن سوخت، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2001 شرکت های خودرو ساز را موظف به تولید خودروهای سازگار با این سوخت کرده اند.

خدمتگزار افزود : گام نخست برای سرمایه گذاری ایتالیا انجام شده و به زودی هیات خارجی پیشنهاد دهنده برای امضای قرارداد و دریافت زمین 40هکتاری به بندرامیرآباد سفر می کنند.

مزیت این سرمایه گذاری را ایجاد ارزش افزوده از محل خرید گندم غیرخوراکی و فروش محصولات نهایی به خارج از کشور است.

زوایای جدید از سرمایه گذاری در بندر امیر آباد بهشهر

بندرامیرآباد با داشتن یک هزار و 60 هکتار مساحت ، عملیات ساختمانی بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیراباد در شرق استان مازندران و فاصله 51 کیلومتری مرکز استان در سال 75 در زمینی به مساحت یک هزار و 60 هکتارشروع شد.

درسال 1376 با توجه به موقعیت ممتاز و استعدادهای بالقوه از سوی شورای عالی مناطق ازاد بعنوان منطقه ویژه معرفی شد که ظرفیت عملیاتی این بندر در فاز اول 5.6میلیون تن است که در چشم انداز پیش بینی تا سال 1409 ظرفیت های این بندر به 18 میلیون تن می رسد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
2
بازدید امروز :
511
بازدید دیروز :
1595
بازدید کل :
4450693