کد خبر : 3638
تاریخ و زمان ارسال : 1395/07/09 - 03:20:23
تعداد بازدید : 999
می گویند به خودت مراجعه کن ببین چه کاری را می توانی انجام بدهی این کلام خود معجزه ای بزرگ است . که فرد خودش توانایی خودش را محک بزند می بینید بالاترین توانایی انجام کارها را دارد. اما موانع بزرگی پیش روی خود نیز دارد اولین مانع ،کار هست .

بنام خدا

تلاش و کوششی برای کم کردن تعداد بیکاران با استعانت از قوانین ، عرف ،تجربه های اجدادو...9/7/95 بخش دوم

جوانا ن را ترغیب می نمایید کار کنند .حتی اگر ارتباط با رشته تحصیلی شان نباشد .؟!چرا

خدای بزرگ به وعده اش عمل می کند .برای حل مشکل شان به انان کمک می کند .کار دیگر ی در این دوره بیکار ی وجود دارد .اما فعال است .برای فرد امید جوانه می زند .عملا دلایل فعال بودن کار وتلاش را در عرصه دیگری از نزدیک لمس می کند .

مسیری باز می شود .تا به کار دلخواه دست پیدا کند .

به جوانان عزیز عرض می کنم .امام علی(ع)دوره غربت 25 ساله را زندگی کرد .می دانید به چه کاری مشغول بود .؟

در این دوران باغات زیادی را با کاروتلاش احیاء کرد .به دیگران بخشید .اما ما از این سیره عملی کم شنیده ایم .امام (ع) جمله گهر باری در خصوص کار کردن فرموده است . بهترین تفریح کار کردن است .به این سخن فکر کنیم .وان را حس کردیم .برای دیگرا ن بیان کنیم .تا از این سیره عملی در زندگی خوب استفاده کنیم .

از شخصیت های عصر حاضر ؟

بسیار فروان وجود دارند .اما از شهید مظلوم دکتر بهشتی نام می برم .تا یادی از ایشان کرده باشیم .این عزیز بزرگوار با تدریس زبان انگلیسی زندگی خویش را اداره می کرد .واقعا .واقعا

جوانان از این که کار ندارند دلخور و عصبانی هستند .؟

اتفاقا کار کردن انان را از این حال و هوا خارج می کند .بدانند هیچ مشکلی وجود ندارد . که انان توان حل انرا نداشته باشند .با ید نیرو وتوان خویش را در حل مشکل بکار گیرند .

هی اصرار دارید .کار کنند ، کار کنند ، و....

البته کنار کارکردن ،این عمل خویش را برای کسانی که وظیفه کار افرینی دارند .شرح دهند .تا گوش ها شنوا ، چشم ها ببینند .و...انگاه دل انان به رحم بیاید .تا کاری کنند .این سخن خداوند است . رحم کنید تا من به شما رحم کنم.

موافقی فضا ی گفتگوی را لطیف تر کنیم ؟

قبول ؟

در این راستا سری می زنیم به ابتکار مادری که با ردیف کردن سیب ها فرزند تنبل خویش را به کار کردن وادار کرد .

با اقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران شوخی داری .

هرگز!

البته این عزیز بزرگوار موهای سر ایشان پر پشت وزیباست .شاید پیش بینی کرده بود .روزی این موضوع مطرح شود . جلوتر برای خویش حسن کلید ساز را مطرح کرد .این سخن به ایشا ن نمی چسبد .به پدر ومادر بزرگواشان سلام و دورود می فرستیم .رحمت خدای بزرگ بر انان .

طوری سخن می گویی که ارتباط عاطفی صد ساله دارید .؟

باهم همسایه هستیم.(زادگاه ما استان مازندرا ن وزادگان ایشان استان سمنان ).همسایه ها علاوه بر هموطن بودن حقی بر هم دارند .

مرض داشتی داستان ابتکار مادر حسن کچل را برای کار کردن فر زندان بیان کنی ؟

عنوان این گفتگو ی را توجه بفرما .استعانت از تجربه اجداد برای غلبه بر بیکاری، طرح این موضوع یاد اوری یک ابتکار برای کار کردن تنبل ها .

فکر می کنی برای ایرانیا ن چه چیزی در زندگی اهمیت بسیار زیاد دارد .؟

خود وفرزندانشان مزین به علم باشند .ان هم علم به روز شده همراه باکاربرد در زندگی .

اما حال و هوای امروز جامعه ما اینگونه نیست .؟

هست .نیست .هست .نیست .هست

خب بگو بهتر متوجه شوم .؟

همانطور که اطلا ع دارید .در علومی که جدید هستند .شاید سخن شما صادق باشد .مثل علوم کامپیوتر و....

اما در طول زندگی چون فرزندان دوش به دوش پدران کار می کردند . علم اموزی ومهارت توام بدست می اورند .اماکسانی که در علوم جدید پیشتاز هستند .فرزندانی هستند .که هنوز پدر یا پدر بزرگ نشده اند .

جوانان امروز که علم جدید در اختیار انان است .در این زمینه در مقام معلم واستاد پدر و پدر بزرگشان قرار دارند .در یاد دادن واشنا کردن علم شان کاهلی می کنند .

اگر توان وتوجه شان را بکار ببرند.پدر ، پدر بزرگ ، مادر ، ومادر بزرگ را به علمشان اشنا کنند .انان با تجربه از گذر عمر بدست امده است .بن بست ها را باز می کنند .

چطوری می توانند کمک کنند .؟

بطور مثال فعال شدن کسب وکار در علوم کامپیوتر دسترسی به بازار مشتریان میلیارد نفری است .علم جدید است.دارای خطرات فروان برای فعالان این عرصه است.همانطور، کارکردن عزیزانان دکل بلند در ارتفاع بسیار بالا خطر ناک است ، گرمای شدید عسلویه مضر است ، با رعایت نکات ایمنی کار و تلاش صورت می گیرد .

خب بگو نکات ایمنی علوم کامپیوتر چگونه پیش بینی شود .؟

کار برد این علم در زندگی امروز در ایران در حال تجربه شدن است .کسب و کارها وفعالان کم کم درای وجهه وشهرت خوب کاری می شوند .اما در کل کشور شناخته شده نیستند .البته در عرصه کارهای دیگر هم این نقص است .اما در علوم کا مپیوتر مشهود تر است .

فعال شدن کسب و کار در فضای مجازی نیاز به دسترسی جمعیت زیاد دارد .؟

نگاهی به کشور های همسایه خویش داشته باشیم .در ایران عزیز اقوام های زیادی هستند .که با همسایگان ما هم زبان هستند .با هم زبانی همکاری راحت تر صورت می گیرد . جمعیت انان را جمعیت خود بدانیم .با نظارت کامل و لحاظ کردن و رعایت کردن تمام نکات ایمنی مثل کارهای دیگر که انجام می شود .این عرصه را فعال کنیم .

شاید یاد اوری این نکته خالی از لطف نباشد . درصد زیادی از بیکاری جوانان تحصیل کرد ه مربوط به فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر باشد .پس نیاز به توجه ویژه دارد.

فکر می کنی چرا ایرانیان به علم اموزی همراه با مهارت بسیار ، بسیار ، بسیار اهمیت می دهند .تمرکز اصلی زندگی شان این موضوع است .؟

فرزندان و هموطنان خود را تا عمق جان دوست دارند .بهترین راه برای حفاظت از انان را داشتن علم همراه با مهارت می دانند .تعدادافراد فعال در عرصه علم اموزی در داخل و خارج گشور گواه این سخن است .

گفتگوی ادامه دارد.

با امید به فضل خدای بزرگ

الف- احمدی 9/7/95

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
4
بازدید امروز :
149
بازدید دیروز :
1185
بازدید کل :
4451516