کد خبر : 4698
تاریخ و زمان ارسال : 1395/10/17 - 00:43:36
تعداد بازدید : 2969
وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری امروز ازدو طرح بزرگراهی در استان یزد ، در واقع مستقیم ترین و کوتاهترین فاصله بین دریای خزر و خلیج فارس در مسیر کریدور شمال -جنوب از اردکان به چوپانان افتتاح شد.

آخوندی: محور اردکان- چوپانان کوتاهترین مسیر دریای خزر به خلیج فارس است

یزد - ایرنا -وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری امروز ازدو طرح بزرگراهی در استان یزد ، در واقع مستقیم ترین و کوتاهترین فاصله بین دریای خزر و خلیج فارس در مسیر کریدور شمال -جنوب از اردکان به چوپانان افتتاح شد.

آخوندی: محور اردکان- چوپانان کوتاهترین مسیر دریای خزر به خلیج فارس است

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی پنجشنبه شب در پاویون فرودگاه شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از حدود 90 کیلومتر بزرگراه در استان یزد گفت: اعتبار اجرای این طرح‌ها یکهزار و 300 میلیارد ریال بوده و برای استان و حتی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

وی افزود: این بزرگراهها یکی در محور اردکان به سمت چوپانان و یک بزرگراه هم در محور تفت ابرکوه سورمق به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اول در کریدور شمال به سمت جنوب، مستقیم ترین و کوتاهترین فاصله بین دریای خزر و خلیج فارس است، خاطرنشان کرد: هم اکنون از مسیر بندرعباس تا یزد بزرگراه داریم ولی از اردکان به سمت شمال نداشتیم و بهره برداری از مسیر اردکان در همین راستاست و مابقی آن هم در حال اجرا است.

آخوندی با اشاره به کمبود بودجه این حوزه اظهار امیدواری کرد تا در برنامه ششم برای بودجه راه و شهرسازی چاره اندیشی شده و اقدام های مناسب تری صورت گیرد.

وی تصریح کرد : با وجود همه تنگناهای مالی امروز 45 کیلومتر مسیر اردکان - چوپانان به بهره برداری رسید که نقش قابل توجهی در توسعه استان یزد در حوزه راهسازی و بزرگراه دارد.

امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی 89 کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان یزد شامل 45 کیلومتر در مسیر اردکان چوپانان و 44 کیلومتر در محور تفت ابرکوه سورمق به بهره برداری رسید.

محور اردکان چوپانان در محدوده استان یزد 102 کیلومتر است که 72 کیلومتر آن در این طرح تعریف شده که 45 کیلومتر آن افتتاح شد.

اهداف این طرح برقراری ارتباط میانبر در حدفاصل محورهای راه یزد و استانهای جنوبی، با اتصال مسیر مراکز استانهای شمالی کشور، کاهش قابل ملاحظه طول مسیر راه به میزان حدود 300 کیلومتر در حد فاصل شهرهای یزد و استانهای شمالی و اتصال مراکز صنعتی، معدنی، کشاورزی و جمعیتی منطقه طرح به شبکه سراسری راه اعلام شده است.

توسعه زیرساختهای حمل و نقل شبکه راه در محدوده حوزه نفوذ طرح، صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت و کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده ای در ابعاد منطقه ای و ملی از دیگر اهداف این طرح است.

همزمان با افتتاح طرح بزرگراه اردکان - چوپانان، 44 کیلومتر از محور تفت - ابرکوه - سورمق نیز بعد از ظهر به بهره برداری رسید.

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
3
بازدید امروز :
74
بازدید دیروز :
1901
بازدید کل :
4437840