کد خبر : 1470
تاریخ و زمان ارسال : 1394/03/12 - 09:43:13
تعداد بازدید : 2707
در آستانه بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام‌خمینی (ره)، جمع کثیری از زائران وعاشقان امام راحل از سراسر کشور در قالب کاروان‌های مختلف خود را به تهران خواهند رساند تا با حضور در مرقد مطهر ایشان با آرمان‌های خمینی کبیر تجدید پیمان کرده و میثاقی دوباره با ارزش‌های انقلاب و ولایت ببندند.

اعزام این کاروان های زیارتی هرساله از استان های مختلف به دو شیوه پیاده و سواره انجام می شود. امسال نیز جمع زیادی از عاشقان امام از نقاط دور کشور اعلام آمادگی کردند با پای پیاده خود را به این مراسم برسانند، به طوری که علی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی با بیان این که تاکنون حدود 800 هزار نفر برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام از سراسرکشور ثبت نام کرده اند، گفت: تقاضا برای شرکت دراین مراسم بسیار زیاد است، اما به دلیل برخی محدودیت ها نمی توانیم پذیرای بیش از این تعداد زائر باشیم. براساس برنامه ریزی های انجام شده شهرهای استان تهران و البرز برای میزبانی از زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) خود را آماده کرده اند .حرکت کاروان های مختلف از سراسر کشور از چند روز گذشته آغاز شده است؛ نظیر کاروان 500 نفره پیاده استان گیلان با عنوان یاوران میرزا، رهروان ولایت از سه شنبه گذشته از رشت آغاز شده و این کاروان طی مدت 10 شب اقامت در مسیر حرکت روز 13 خرداد به تهران می رسد و روز 14 نیز، در حرم مطهر امام راحل، حضور می یابد. معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز از اعزام 8600 زائر گیلانی در قالب کاروان سواره به مرقد امام (ره) خبر داد.

سید حمیدرضا علم، مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان بوشهر نیز از اعزام کاروان زائران حرم امام (ره) خبر داد و گفت: جلسات درون استانی در بوشهر برای هماهنگی بیشتر دستگاه های مسئول، جهت ارائه خدمات بهتر به زائران حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی با بیان این که در این جلسات نکاتی درباره تأمین ایمنی زائران حرم امام (ره) در نیمه خرداد مطرح شد، افزود: همکاری هایی برای اعزام اتوبوس به سمت تهران و حرم امام صورت گرفت و قرار شد ۱۶۰ دستگاه اتوبوس برای این کار تأمین شود.

علم افزود: ناوگان استان بوشهر ناوگان جدیدی است که امیدواریم مشکل خاصی برای زائران نیمه خرداد ایجاد نشود. اتوبوس های VIP نیز در سئانس های فوق العاده برای جابه جایی مسافران عادی به شهرهای دیگر در پایانه استان بوشهر پیش بینی شده است و سال گذشته نیز با همین تدابیر هیچ مشکل خاصی ایجاد نشد.

همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه های ویژه ارتحال امام خمینی (ره) از چندروز گذشته در اصفهان آغاز شده است، به طوری که 50 هزار زائر اصفهانی با 1200 اتوبوس به حرم امام خمینی (ره) عزیمت می کنند. جمعی از ورزشکاران اصفهانی نیز با دوچرخه مسیر اصفهان تا حرم امام (ره) را رکاب می زنند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه امام علی (ع) نیز با پای پیاده به سمت مرقد مطهر حرکت کرده اند تا در بیست و دومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شرکت کنند.

کاروان 35 هزار نفری زائران حرم امام خمینی (ره) استان فارس هم، به سوی مرقد مطهر آن حضرت حرکت کردند. این کاروان از مناطق مختلف استان فارس با بدرقه مردم ومسئولان محلی در قالب 840 کاروان برای بیعت مجدد با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی عازم مرقد امام راحل شدند .

بیش از 30 هزار نفر از عاشقان خمینی (ره) از استان خوزستان هم برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی عازم مرقد مطهر آن بزرگوار شدند. این تعداد در قالب کاروان های بسیج ادارات، اصناف و پایگاه های شهری و روستایی و دانشجویی با 500 دستگاه خودرو و شماری هم به وسیله خطوط ریلی برای شرکت در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) به مرقد مطهر امام راحل اعزام شدند.

همچنین کاروان 15 هزار نفری مردم شهرستان های استان کرمانشاه، برای بزرگداشت و شرکت در مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، راهی مرقد آن حضرت شدند. در این کاروان افزون بر مردان و زنان انقلابی، حضور نوجوانان و جوانان جلوه خاصی به جمع عاشقان روح الله بخشیده است .

اعزام 25 هزار زائر از خراسان رضوی

15 هزار نفر از مردم همدان هم امروز با 428 اتوبوس برای شرکت در بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی عازم مرقد مطهر ایشان شدند .12 هزار کرمانی نیز برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام عازم مرقد مطهر آن حضرت شدند .

کاروان 10 هزار نفری مشتاقان روح الله نیز از شهرکرد به سمت مرقد امام خمینی رحمت الله علیه عزیمت کردند .

از استان اردبیل نیز کاروان 8000 نفری زائران حرم امام خمینی (ره)، به سوی مرقد مطهر آن حضرت حرکت کردند.

همچنین کاروان 4000 نفری دوستداران امام راحل از ارومیه به سمت مرقد امام خمینی رحمت الله علیه عزیمت کردند .

مسئول اردویی و گردشگری سپاه امام رضا(ع) نیز از اعزام 25 هزار زائر به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از خراسان رضوی خبر داد.صالحی با اشاره به استقبال زیاد مردم برای اعزام به مرقد مطهر امام خمینی(ره) افزود: پیش بینی امسال ما برای اعزام، ۲۵ هزار زائر است. زائران در قالب ۵۰۰ کاروان با ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران اعزام می شوند و در طول مسیر از برنامه های فرهنگی بهره مند می شوند.وی با بیان این که مدت سفر سه روزه است، گفت: زیارت مسجد جمکران و حضرت معصومه(س) در این برنامه گنجانده شده است.

فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 3500 نفر از مردم این استان برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) به تهران اعزام می شوند. این افراد توسط ۶۰ دستگاه اتوبوس به همراه گروه های پشتیبانی، امدادی و اورژانس اعزام می شوند.

حرکت 250 اتوبوس از قم

از سوی دیگر جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: در بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، 8600 زائر همدانی به مرقد مطهر امام راحل(ره) اعزام می شوند.

سرتیپ پاسدار مظاهر مجیدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اعزام مناسب زائران همدانی افزود: ۱۹۶ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران به حرم امام راحل(ره) پیش بینی شده است و علاوه بر آن اکیپ انتظامی، اکیپ امدادی و اورژانس این کاروان را در مسیر رفت و برگشت همراهی می کنند. به گفته مجیدی دراین کاروان ها 197 روحانی حضور خواهند داشت.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان قم هم گفت: ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال 10 الی 12 هزار زائرحرم مطهر امام خمینی (ره) از این استان در نظر گرفته شده است.

ابوالفضل جمالی، با اشاره به تعطیلات نیمه خرداد به مناسبت ارتحال امام (ره) و همزمانی آن با نیمه شعبان، گفت: امسال با توجه به این همزمانی جمعیت بیشتری راهی استان قم و مسیر مرقد امام (ره) خواهند شد.

مسئول کمیته اعزام ستاد ارتحال امام (ره) در سیستان و بلوچستان گفت: امسال سهمیه استان برای اعزام زائران به مرقد مطهر امام ۱۲۰۰ نفر است که از این تعداد ۹۱۰ نفر برادر و ۲۹۰ نفر خواهر هستند و با ۳۲ دستگاه اتوبوس از سراسر استان اعزام خواهند شد. مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از اعزام پنج دستگاه آمبولانس با کاروان زائران خبر داد.

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصويری
عباس آباد - حسین ابراهیمی
علی نوری
طبیعت بهشهر
محمد آباد
پيام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سايت
افراد آنلاین :
2
بازدید امروز :
717
بازدید دیروز :
1901
بازدید کل :
4438483